You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Deutschcamp mit DeutschLab 2024 - wakacje z językiem niemieckim w Karkonoszach

Plakat Deutschcamp 2024

W naszej ofercie m.in.:

  • Zanurzenie w języku niemieckim (min. 30h zajęć j.niemieckiego – co odpowiada semestrowi nauki) jak również używanie języka niemieckiego przy codziennych czynnościach, spacerach, posiłkach.
  • Przygotowywanie i przedstawienie serwisu informacyjnego w j. niemieckim.
  • Spacer z przewodnikiem po Szklarskiej Porębie lub w góry.
  • Wizyta w Muzeum Ziemi Juna
  • Zeig Dein Talent - Show – zaprezentowanie siebie i swoich umiejętności.
  • Wycieczka do wodospadów i lekcja przyrody 
  • Wycieczka do Niemiec (Zoo i Muzeum Natury w Goerlitz)
  • Gry i zabawy na świeżym powietrzu.
  • Czytanie i oglądanie bajek w j. niemieckim.
  • Gra terenowa oraz ognisko z pieczeniem kiełbasek.

Szczegółowe informacje

Opiekunowie:
Małgorzata Kwiatkowska-Gromnicka, Agnieszka Miszczyk-Danko i DeutschLab Team
– nauczycielki języka niemieckiego
Dane kontaktowe:
Agnieszka Miszczyk-Danko Tel. 606 605 510
Małgorzata Kwiatkowska-Gromnicka Tel. 609 331 984
E-mail: biuro@deutschlab.pl
Termin
21 - 27 lipca 2024 (od niedzieli do soboty)
Zakwaterowanie w pensjonacie w niedzielę - godz. 17.00,
Wykwaterowanie w sobotę - godz. 11.00,
Dojazd własny lub według indywidualnych ustaleń (możemy zapewnić transport za dodatkową opłatą)
Uczestnicy:
dzieci w wieku 6-14 lat, maksymalnie 30 osób
Zakwaterowanie:
Pensjonat "Zającówka"
ul. Krasińskiego 3, 58-580 Szklarska Poręba
tel.kom.: 500 092 493, e-mail: zajacowka@noclegi-szklarska.pl
Strona www
Wyżywienie:
3 razy dziennie (śniadanie, obiad – zupa + 2 danie, kolacja)
Opłaty:
cena za osobę – 2500 zł
Zaliczka* - 500 zł – płatna do 30.05.2024 + uzupełniona karta uczestnika
przesłana mailem na adres biuro@deutschlab.pl
II rata – 2000 zł – płatna do 30.06.2024

Opłatę za kurs należy dokonać w wyznaczonych terminach przelewem na konto:
DeMaus Agnieszka Miszczyk-Danko,
Ul. Skarbowców 39/9, 53-025 Wrocław,
66 1240 4025 1111 0010 6005 7995

Tytułem: Imię i nazwisko uczestnika, DEUTSCHCAMP 2024

* - zaliczka nie podlega zwrotowi, jeśli uczestnik zrezygnuje z uczestnictwa w wyjeździe
Cena obejmuje:
  • zajęcia dydaktyczne z języka niemieckiego (30 godzin)
  • opiekę nad dziećmi w języku niemieckim
  • materiały dydaktyczne
  • ubezpieczenie NNW
  • program wycieczkowy
  • pełne wyżywienie

Cena nie obejmuje transportu (możemy zapewnić transport za dodatkową opłatą)

Przykładowy rozkład dnia

7:30 budzimy się
7:30 – 8:00 myjemy się i udajemy na poranną rozgrzewkę fizyczną i językową
8:00 – 8:30 jemy pożywne śniadanko
8:30 – 9:00 śpiewamy piosenki, mówimy o nastrojach, obserwujemy i opisujemy pogodę, tłumaczymy jadłospis
9:00 – 12:00 uczymy się j. niemieckiego lub wybieramy na wycieczkę
12:00 – 13:00 bawimy się na świeżym powietrzu
13:00 – 14:00 spożywamy pyszny dwudaniowy obiadek
14:00 – 14:30 wypoczywamy po obiedzie – czas na telefon do rodziców
14:30 – 17:30 uczymy się języka niemieckiego lub wybieramy się na wycieczkę
17:30 – 18:00 podsumowujemy dzień i uzupełniamy nasz pamiętnik z wakacji
18:00 – 18:30 jemy smakowitą kolację, po kolacji mamy czas na rozmowę z rodzicami
18:30 – 19:30 uczestniczymy w wieczornych zajęciach programowych
19:30 – 20:00 myjemy się i przygotowujemy się do spania
20:00 idziemy spać

Program

1. niedziela
przyjazd/zakwaterowanie/czas na rozpakowanie się/kolacja/zajęcia z j. niemieckiego - zapoznanie się, gry i zabawy na powitanie/ustalenie zasad, których będziemy przestrzegać przez cały tydzień, piktogramowy kontrakt, zasady, logo i motto kursu/zapoznanie się z budynkiem i terenem wokół pensjonatu/szukanie tajnych wiadomości/zapoznanie z rolami do przedstawienia/na dobranoc bajka w języku niemieckim
2. poniedziałek
Aufwachen - poranna gimnastyka (nazywamy części ciała po niemiecku)/ śniadanie - tłumaczymy jadłospis na cały dzień/j. niemiecki - części ciała, dolegliwości, samopoczucie, dyscypliny sportowe/obiad/ program wycieczkowy / po powrocie w grupach przedstawiamy ulubioną dyscyplinę sportu, co potrzebujemy i co ćwiczymy (plakaty - prezentacje dyscyplin sportowych)/ kalambury/kolacja/zabawy na powietrzu przed pensjonatem - Tanz mit mir in Lederhosen - Uwe Kind / na dobranoc - wspólne czytanie bajek po polsku i niemiecku
3. wtorek
Śniadanie - tłumaczymy jadłospis na cały dzień / program wycieczkowy /obiad/ zajęcia dydaktyczne -Wohin soll ich gehen? Wo kaufe ich ein Ticket? Was kostet die Welt? - komunikacja młodego turysty/ ceny/ liczby/ nauka multimedialna/ kolacja/ czas wolny - ping-pong, billard, na dobranoc film w języku niemieckim
4. środa
śniadanie - tłumaczymy jadłospis na cały dzień / powtórka słownictwa związanego z pogodą - zapowiadamy prognozę na weekend - pogodynka show /obiad/ program wycieczkowy - zbieramy materiały turystyczne w języku niemieckim i tworzymy własną mapę zabytków/ kolacja - ognisko/ Mini Playback/Karaoke Show śpiewamy niemieckie hity - Schnappi, Biene Maia, Lama aus Yokohama, Wackeln mit dem Po - / na dobranoc bajka w j. niemieckim
5. czwartek
Aufwachen - poranna gimnastyka/powtarzamy części ciałą i sporty/ śniadanie - tłumaczymy jadłospis na cały dzień/ warsztaty dziennikarskie w języku niemieckim/ zbieramy pomysły do własnej gry dydaktycznej: gra do nauki j. niemieckiego /kolacja / słuchamy bajki Kokosnuss und Geisterschloss – w grupach tworzymy do niej komiks/ szykujemy elementy - plansze do naszej wspólnej gry/ wieczór z naszymi grami
6. piątek
śniadanie / program wycieczkowy /obiad/ warsztaty dziennikarskie - przygotowujemy serwis informacyjny/ konkurs talentów – czego nauczyliśmy się i co zrobiliśmy/czas na pakowanie się – czas wolny/ film na dobranoc
7. sobota
j. niemiecki - zabawy na pożegnanie/prezentacja serwisu informacyjnego dla rodziców/ zakończenie - rozdanie dyplomów, ewaluacja/ pakowanie/wspólne sprzątanie/powrót
Zastrzegamy sobie prawo do zmiany programu, gdy zmiana ta jest spowodowana czynnikami od nas niezależnymi, takimi jak warunki atmosferyczne, decyzje państwowe, zamieszki, strajki, działanie innych okoliczności siły wyższej lub z przyczyn leżących po stronie Uczestnika.

Cele

  • zapewnienie uczestnikom kursu bezpiecznego i ciekawego sposobu spędzania czasu wolnego podczas wakacji,
  • rozwijanie słownictwa i sprawności językowych oraz budowanie pozytywnego nastawienia do języka niemieckiego i procesu uczenia się,
  • umiejętność wyrażania swoich potrzeb, pragnień i planów w języku niemieckim,
  • pozbywanie się barier językowych i aktywne użycie poznanych struktur języka niemieckiego,
  • zapoznanie z historią i genezą miejsc, które będą zwiedzane oraz z walorami przyrodniczo – krajobrazowymi,
  • poznanie cennych obiektów przyrodniczych i zabytków kultury materialnej,
  • rozwijanie twórczości artystycznej i plastycznej,
  • promowanie bezpiecznego i zdrowego stylu życia,
  • kształtowanie postaw koleżeńskich i wdrażanie do prawidłowych zachowań,
  • rozwijanie kultury osobistej,
  • kształtowanie dbałości o estetykę posiłków i kulturę ich spożywania.

Cele językowe (język niemiecki):

Komunikacja: Słownictwo, gramatyka, struktury:
Uczeń potrafi wyrazić swój nastrój Pytanie: Wie geht’s? Odpowiedzi: Danke, gut/nicht so gut/Danke, es geht/Wunderbar
Uczeń potrafi opisać pogodę i zapytać o nią Pytanie: Wie ist das Wetter heute? Słownictwo związane z warunkami atmosferycznymi, wyrażenie „es ist“
Uczeń potrafi przedstawić się Struktury związane z danymi personalnymi
Uczeń potradfi opisać siebie i inne osoby Przymiotniki, cechy charakteru, hobby, ulubione kolory, potrawy, zajęcia, odmiana czasownika
Uczeń potrafi przeprowadzić krótki wywiad w j. niemieckim Pytania i odpowiedzi związane z danymi personalnymi
Uczeń potrafi opowiedzieć o swoich nawykach żywieniowych Nazwy potraw, napojów, posiłków, rodzajnik nieokreślony w IV przypadku, czasowniki „essen” i „trinken”
Uczeń potrafi opisać ubiór Nazwy części garderoby, rodzajnik nieokreślony w IV przypadku, czasownik „tragen”
Uczeń potrafi opowiedzieć o planach związanych z wakacjami Pytania i odpowiedzi związane z planowaniem wakacji (gdzie, kiedy, z kim, czym, co, jak), słownictwo związane z planowaniem wypoczynku
Uczeń potrafi opisać drogę i zapytać o nią Pytanie: Entschuldigung, wie komme ich zum/zur, przyimek zu, rodzajnik określony w III przypadku, nazwy miejsc w mieście, przyimki
Uczeń potrafi zamówić napój lub potrawę i zapłacić za nią Nazwy napojów i potraw, czasownik „möchten” i „nehmen”, rodzajnik nieokreślony w IV przypadku, liczebniki, wyrażenie „das macht”